W obecnych czasach bardzo trudno przyciągnąć uwagę konsumenta do danego produktu. Rynek nasycony jest już wszechstronnymi technikami przyciągania uwagi klienta. Co jednak działa na niego najbardziej?
Firmy prześcigają się w kampaniach reklamowych, codziennie rywalizują o uwagę klienta. Stosują różne metody, wszelkiego rodzaju kampanie telewizyjne, czy radiowe to najkosztowniejsze z opcji. Dodatkowo możemy zobaczyć reklamy produktów na miejskich bilboardach, czy wiatach przystankowych. Drobniejsze formy promocji, to degustacje lub samplingi, pomimo tego, że nie są bardzo kosztochłonne, to dobrze spełniają swoją rolę, ponieważ konsument testuje promowany produkt. Ciekawą formą marketingu jest również wręczanie drobnych upominków od firmy, mogą to być logowane długopisy, smycze reklamowe, kubeczki, czy wszelkiego rodzaju drobiazgi z nadrukowanym logo. Zazwyczaj są to przedmioty codziennego użytku, nie bez powodu oczywiście. Używając przykładowo długopisu, zaprzyjaźniamy się z logo wybranej marki, nasz wzrok się do niego przyzwyczaja i przy kolejnej wizycie w sklepie istnieje duże prawdopodobieństwo wybrania własnie tej marki.
Chwyty marketingowe stosowane przez producentów są doskonale przemyślane i działają na naszą podświadomość. Korzystając w przyszłości z takich „reklamówek” zwróć uwagę na to jakie produkty wybierzesz w sklepie.